Klantcase: Schutrups Exloo

Klant info

Schutrups schoenen bestaat al bijna 100 jaar en is niet meer weg te denken uit het noorden van het land. Klanten uit heel Nederland komen naar Schutrups in Exloo voor de unieke winkel beleving, service en gespecialiseerde voetzorg. Schutrups is een totaalconcept met voetzorg en bijpassende schoenen. Het doel is om een belevenis te maken van schoenen kopen. In de winkel staan een stuk of tien Chesterfield banken, er is een café, door de winkel staan verschillende motoren en het kantoor is een boomhut. Dit draagt bij aan de belevenis. Schutrups is meer dan alleen een winkel, achterin de winkel is een groot zorgcentrum voor voeten met tien spreekkamers. Schoenen kunnen worden gerepareerd en/ of aangepast worden. Dit allemaal zorgt ervoor dat Schutrups erg populair is in het noorden van Nederland en ook bij ons ;).

Propositie

Schutrups ZORGT ervoor dat mensen beter en pijnvrij lopen. Dit doet Schutrups door advies op maat te geven met steunzolen en goede schoenen.

Schutrups staat voor de volgende kernwoorden:

  • Kwaliteit
  • Probleemoplossers
  • Humor
  • Klantvriendelijkheid

Het vraagstuk

Door de coronapandemie zijn er kostbare maanden verloren gegaan bij Schutrups bij zowel de detailhandel als bij de voetzorg. De oude voorraden blijven onverkocht terwijl de nieuwe voorraden weer binnenkomen. Nu de coronacrisis bijna achter de rug is, is het van belang om de omzet en de omloopsnelheid van de voorraad positief te beïnvloeden.

De oplossing

Er is gekozen voor een branding campagne van Schutrups die multimediaal (RTV Drenthe, social media) kan worden ingezet. Deze campagne zorgt ervoor dat het merk Schutrups onder de aandacht komt van bestaande en nieuwe klanten. De branding campagne wordt aan het begin van de klantreis gebruikt om zowel nieuwe als bestaande klanten te trekken.

De campagne

In de branding campagne moest de propositie van Schutrups duidelijk terug komen. Uit de gesprekken die wij hebben gevoerd met klanten kwam een (grappige) opvallende zin: “ik draag ze dag en nacht!” Met deze zin was het idee van de campagne geboren. Schutrups ZORGT voor schoenen die heerlijk zitten. De klant wil de schoenen eigenlijk niet meer uittrekken, maar hoe breng je dit gevoel over? Juist… Schets situaties waarin ieder ander mens de schoenen uittrekt, maar de schoenen van Schutrups trek je niet meer uit. 

Winactie #IKTREKZENIETMEERUIT

Om de social media kanalen van Schutrups meer te laten groeien hebben wij een winactie bedacht bij de campagne. In de maand dat een klant schoenen heeft gekocht kan deze klant een paar schoenen winnen t.w.v. €200. Wat moet de klant daarvoor doen? Maak een originele leuke foto van de aankoop en deel deze op Instagram en/of Facebook.

Gebruik #IKTREKZENIETMEERUIT en tag de social media kanalen van Schutrups.

 

Credits

Opdrachtgever: Jan Schutrups (Schutrups Exloo)

Art direction: Stijn Rolink (Studio Skart)

Videograaf: Sylvain Bergs (Bergs Media)

Locatie: Puur Exloo

 

#strategie #concept #video #klantreis

Projecten

Jan Schutrups: "Waanzinnig goed!"

Cool heh? Zullen we samen iets maken?

CONTACTGEGEVENS

Laat een terugbelverzoek achter